چهارشنبه، آبان ۲۴، ۱۳۸۵

حماقتِ ملی

آدم واقعا در می ماند چه بگوید ...
اصلا فکرش را که بکنی قابل درک نیست ، نه نیست!

فقط دلمان می خواهد معامله ء مبارک همایونی مان را در بیاوریم و بشاشیم به هیکل شان!

سینا از آن شبهاست که جای خالیت بدجور اذیت میکند ، از آن شبهایی است که دوست دارم بنشینیم تا خود صبح ...حرف بزنیم ، حرف بزنیم ، حرف بزنیم ...
تا بلکه سبک شوم ، میدانی چوب خط ندیدنت بدجوری تمام شده ، بدجور...

یادت هست میگفتم آزارم می دهد این آدمهایی که جلوتر از نوک دماغشان را نمی بینند و در هر باب و موضوع اظهار نظر عالمانه می کنند و تو با آن شیوه ء همیشگی تایید کردن فوری مخاطبت ! گفتی ، اون که آره ، تو به سپور در کوچه بگو قبلم درد میکنه فوری برات یه نسخه میپیچه و ...!

اما میدانی رفیق ، کمی گنگ تر از این حرفهاست و انگار دو حالت بیشتر ندارد یا گرگ بد درنده ای داریم و ملتی گوسفند کنارش ، یا نه دو ردیف گوسفند داریم که کنار هم دارند به خوبی و خوشی میچرند!

نمی دانم ماجرا را دنبال کرده ای یا نه ، این جملات مسخره را این ور و آن ور دیده ای ؟
"گوگل باید اعدام گردد"،"شیطنت آشکار گوگل"،"اقدام عجیب گوگل" و ...

خلاصه اش اینطوری است که خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ! یک ویدئویی رو در سایت گوگل ویدئو دیده و فوری برداشته تیتر زده گوگل شهر تبریز را متعلق به آذربایجان خواند !

خب من راستش دقیقا نمی دانم در خبرگزاری ایسنا چه خبر است و یعنی مثلا سردبیر و مصحح و اینها ندارند و هر کس دلش خاست خبری را میفرستد رو خط ، یا اینکه نه دارند و همه شان مثل این این عالیجناب خبرنگار گوسفند تشریف دارند و فرق Googlemap را با GoogleVideo نمی دانند و نمی فهمند که گوگل ویدئو یک فضای باز رایگان برای آپلود ویدئو است که هر لحظه هزاران کلیپ ویدوئی به آرشیوش اضافه می شود و هیچ کنترل و نظارتی بر آن نیست و اصلا امکان پذیر هم نیست که باشد؟!

مثلا فکرش را بکن چون سرویس بلاگر مال گوگل است فردا روزنامه اعتماد ملی تیتر بزند : اعلام موضع گوگل از طریق بلاگ صورتک خیالی!

بعد این آقای خبرنگار چه غلطی میکند، بر میدارد با این و آن محاسبه میکند که خواندن این محاسبه ها خون آدم را به جوش می آورد مثلا نگاه بکن:


داريوش رحمانيان، استاد تاريخ دانشگاه تهران: «اقدام گوگل جعل تاريخی محض است که برخورد با آن پختگی می‌خواهد».
در واكنش به وجود يك تحريف در گوگل؛ مدير دفتر توسعه‌ي وبلاگ ديني: با صداي واحد، نسبت به تحريف تاريخ و تماميت ارضي كشورمان، واكنش نشان دهيم
در واكنش به وجود يك تحريف در گوگل؛ ديدگاه‌هاي رحمانيان، شيرازي، معتمدنژاد، جهانگيرزاده، تكميل‌همايون، ميرتاج‌الدين و...
شيطنت توطئه آميز گوگل درباره یک شهر ایران
رييس دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايی: «بطلان ادعای سايت اينترنتی گوگل به‌قدری روشن است که نيازی به پاسخگويی ندارد؛ مگر می‌شود، به آسانی تاريخ و جغرافيای مملكتی را تحريف كرد؟»

معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات: «تمام ‌کاربران ايرانی اعتراض خود را به مديريت گوگل منعکس کنند».

و ...اوووه تا دلت بخواهد هست!

سینا ، تو با نزدیک به دو متر قد و بیش از صد کیلو وزن و مخصوصا با آن سیبیلهای چخماخی باورت می شود که این همه وزیر و وکیل ریس دانشکده و الخ اشتباه بکنند ؟ هان باورت می شود ؟

در وبلاگ استاد قوانلو خواندم که موضوع را ربط داده به همان مرض اظهار نظر ایرانی جماعت و گفته که این اساتید از موضوع خبر نداشته اند و مثلا خواسته اند که کم نیاورند ندانسته اظهار نظر کرده اند!

این را که خواندم خواستم خودم را گول بزنم که نه همگی گوسفندان دست جمعی اشتباه کرده اند و زبانم لال قصدشان گوسفند فرض کردن ما نبوده ، اما باز مسئله گند روزنامه وزین اعتماد یادم آمد و مسئله حل نشده باقی ماند!

آخر برار جان اصلا فرض کنیم که همه خبرگزاری ایسنا و این همه طول و عرض وزیر و وکیل که مصاحبه کرده اند و حکم بر تکفیر گوگل از همه جا بی خبر داده اند بوده اند و گوسفند را که حکم جداست!

اما پس روزنامه اعتماد ! با آن همه خبرنگار و سردبیر و ته دبیر و اینقدر احمق بوده اند که یک خبر اشتباه را تیتر صفحه ء اول خود بکنند؟ یعنی واقعا می شود در یک کشور این همه آدم با هم اشتباه بکنند؟
برار جان ، تازه سگ خور روزنامه هم اشتباه کرده ، مگر رسم معمول نیست که اگر خبری اشتباه درج شد فردا در همان صفحه توضیحی در موردش می نویسند؟
قند ماجرا اینجاست که اگر در این لحظه به سایت حماقت ملی سر بزنی خبری نوشته مبنی بر اینکه گوگل در پی اعتراض ملت ایران اشتباه ؟!! خود را تصحیح کرد و از این طرف هم ایسنا بالفور خبرمذکور را تکذیب کرده! واقعا آدم نمی داند بخندد یا گریه بکند!

امروز دوستی میگفت که بسیج در دانشگاه جزوه ای پخش میکرده در باب افشاگری سهام گوگل و اینکه 70 درصد سهام متعلق به صهیونیست هاست! در دانشگاه نبودم و شانس آوردم که به احتمال قوی کارم به کتک کاری می کشید ، اما بد یاد تو و دن کیشوت های وطنی و سیدهیتلر و خلاصه آن
PEPSI از حروف اول این جمله ساخته شده است : Pay Each Penny Save Israel ! افتادم...

نمیدانم اینها که مثلا این اعلامیه ها را می نویسند و پخش میکنند هدفشان چیست ،واقعا به چه فکر میکنند؟ شاید پیش خودشان می گویند داریم حال یک شرکت صهیونیستی را میگیریم!
گوگل هم که اصلا از خیلی وقت پیش شروع به بستن ای پی های ایرانی کرده ( لینک بغل صفحه!) و مثلا روی گوگل پک کلیک بکنی می نویسد:


Google Pack is not currently available in your country

این خبر فیلتر شدن ایران چند ماه پیش آزارم داد اما حال درک میکنم گوگل را!

میدانی سینا ، از اینکه احمق فرضمان می کنند می رنجم ، اما وقتی نگاهی به دور برم میکنم ، میبینم چقدر ها هستند که این خبر جذبشان کرده ، بدون اینکه به اصل موضوع توجهی بکنند ، خب حق بهشان می دهم!

عصر حالم بد بود ، کمی حاج سیاح خواندم ، یادم باشد چند یادداشتی که از جریان ورودش بعد از سالها به ایران نوشته بود را برایت بیاورم ...

شبت خوش :*

17 comments | Permalink

نظرات: 17

جالب بود!یه لحظه فکر کردم که یه جورایی خواستی به من یه جوابی بدی اما با خوندنش فهمیدم که از چی رنج بردی. به نظر من میدونی مشکل گوگل نیست. چون او قسمتش یه جورهایی شرینگ ویدئوییه.مشکل یه چیز دیگه است.مشکل فشارهاست که همه رو انقدر عاصی کرده که حاضره از همه چیز بگذره. حال نوشتن ندارم و کلی حرف هم دارم .فردا بهت زنگ می زنم و قشنگ می صحبتیم

By Anonymous ناشناس, at ۵:۰۰ قبل‌ازظهر

ajab...che etefaghayi dare miofte pas..
jeddi chera intori mikonan..!

By Anonymous ناشناس, at ۵:۳۵ قبل‌ازظهر

ازون پست ها بو که دلم بعد خوندنش برات تنگ شد.جدا این یه بلای تاریخیه که کم و بیش همه گرفتارشیم

By Anonymous ناشناس, at ۹:۱۲ قبل‌ازظهر

این سوالت خنده م گرفت: «یعنی واقعا می شود در یک کشور این همه آدم با هم اشتباه بکنند؟»
تاریخ 30 ساله (پیشتر هم نه)ایران رو یه نگاهی بنداز. پره از این که این همه آدم باهم اشتباه کنن. همین انتخابات ریاست جمهوری. 17 میلیون آدم با هم اشتباه کردن. اینجا اگه تعداد زیادی آدم با هم کار درستی کردن باید متعجب بشی برادر من
یا حق!.

By Anonymous ناشناس, at ۱۲:۰۵ بعدازظهر

یه چیز دیگه هم یادم اومد. همین حضرات وطن دوست دو آتشه، وقتی بحث حمله ی نظامی و تجزیه ی کشور ( مثل اونچه در عراق اتفاق افتاد و داره میفته) پیش میاد، چنان خودشونو رو به بیخیالی میزنن که انگار قراره با تیرکمون سنگی بهمون حمله بشه.
البته فکر میکنم این یه بازی بوده تا وطن دوستی و اتحاد(!) ایرانیها رو به رخ غربیها بکشن.

By Anonymous ناشناس, at ۱۲:۱۰ بعدازظهر

آخرين دايناسوری كه بدون هيچ دليلی ، انقراضِش نزديكه ، منم ! كه
نشستم روبروی انحنای زمين و زمان و دارم توی فضا ميگردم شايد
يكی از اين موجودای فرازمينيِ سه چشمه با بشقاب پرنده اش ،
بزرگترين كيك شكلاتی دنيا رو برام هديه بياره كه اين دم آخری ، آرزو
به دل ، منقرض نَشَم .
كاش اگه قهوه هم باهاش هست ، توی بشقاب نريخته باشه يا سرد
نشده باشه !

By Anonymous ناشناس, at ۱:۵۱ بعدازظهر

ایدبن جان . این چه سوالیه از سینا می کنی . من با یک متر و شصت سانت قد و تازه بدون سیبیل هم باورم میشود . چه برسد به سینا .

By Anonymous ناشناس, at ۲:۵۹ بعدازظهر

بعد هم قضیه فقط مربوطه به این مساله که ایرانی جماعت اگر هرچند وقت به چند وقت رگ گردنش باد نکند یک جای دیگرش باد می کند .موضوع رگ گردنی که پیدا شود راست یا دروغ میگیرد و پرچم می کند .

By Anonymous ناشناس, at ۳:۰۱ بعدازظهر

بعد هم خودم را اصلا از این عادت خلق الله که خیال می کنند در همه چیز صاحب نظرند جدا نمیکنم اما شکر که یاد گرفته ام اگر دهانم را زیاد باز کنم رسوا میشوم .

By Anonymous ناشناس, at ۳:۰۴ بعدازظهر

man ghorbooooone hameye iranian idiot haye lop goli beram! mmmmmmuach!

By Blogger Iranian idiot, at ۳:۴۷ بعدازظهر

چقدر دلم گرفت.
کاش بزرگتر می شدیم و کمی هم عاقلتر

By Anonymous ناشناس, at ۹:۳۷ قبل‌ازظهر

آقا عجب مملکتی!!! گمونم گوسفندان عالم علیه تو و کسانی که به این جانوران احمق(نما) لقب گوسفند دادی یک دادخواست حسابی بدهند. حیرت انگیز هم هست هم نیست. جل المملکت الایران . مردمها:)))

By Anonymous ناشناس, at ۶:۴۵ بعدازظهر

jisham migire vaghty be in chiza fek mikonam..

ah ah ...

By Anonymous ناشناس, at ۱۱:۱۲ قبل‌ازظهر

عجيبه چرا قبول نمی کنی در ايران زندگی می کنی .زير سايه ی جمهوری اسلامی. چه انتظاری داری از ملت می خواهی انيشتين باشند؟پس کی بره به امريکا فحش بده ؟

By Anonymous ناشناس, at ۱۱:۵۱ قبل‌ازظهر

از این می ترسم که فردا به جرم توهين به گوسفند وبلاگ ات توقيف بشه

By Anonymous ناشناس, at ۱۱:۵۳ قبل‌ازظهر

چه قدر سخت می گیرید بابام جان :)
گاف برای خنده است نه حرص خوردن!

By Anonymous ناشناس, at ۱:۲۳ قبل‌ازظهر

ایرانی های کثافت آخه شما هم آدم هستید سگ فارس ها

By Anonymous ناشناس, at ۶:۱۴ بعدازظهر



aidinblog@hotmail.com

L ink

صفحه لینکهای صورتک خیالی


 


A rchive

ژانویهٔ 2003
آوریل 2003
مهٔ 2003
ژوئن 2003
ژوئیهٔ 2003
اوت 2003
سپتامبر 2003
اکتبر 2003
دسامبر 2003
ژانویهٔ 2004
مارس 2004
ژوئن 2004
سپتامبر 2004
اکتبر 2004
نوامبر 2004
دسامبر 2004
ژانویهٔ 2005
فوریهٔ 2005
مارس 2005
آوریل 2005
مهٔ 2005
ژوئن 2005
ژوئیهٔ 2005
اوت 2005
سپتامبر 2005
اکتبر 2005
نوامبر 2005
دسامبر 2005
ژانویهٔ 2006
فوریهٔ 2006
مارس 2006
آوریل 2006
مهٔ 2006
ژوئن 2006
ژوئیهٔ 2006
اوت 2006
سپتامبر 2006
اکتبر 2006
نوامبر 2006
دسامبر 2006
ژانویهٔ 2007
فوریهٔ 2007
مارس 2007
آوریل 2007
مهٔ 2007
ژوئن 2007