چهارشنبه، دی ۲۶، ۱۳۸۶

It`s Sony!

چند وقت پیش نون – جیم ، شعار تبلیغاتی مرکز لیزر امریکا رو نوشته بود که به قول خودش خیلی دوس می داشتم!

Stop Shaving start Living

شعارهای تبلیغاتی برند های معروف تجاری همیشه برام جذابیت خاصی داشته ، مثلا It`s Sony ! رو خیلی دوست میدارم ! آنچنان این شعار کوبنده است که دیگه هیچ جای تردیدی برای خریدار باقی نمیمونه! این یک سونی است ، به جای هر معرفی ، یا هر جمله ای فقط خیلی صریح میگه این یک سونی است! این شعار اینقدر برای من جذابیت داشته و اینقدر تکرارش کردم بین دوستهای نزدیکم که مثلا هر وقت از عهده ء کاری برمیام و خیلی ذوق میکنم فوری میگم این آیدین است!! و به نظر خودمم البته دیگه جای هیچ حرفی رو باقی نمی مونه البته قبول دارم که تا جهانی شدنش یه نمه هنوز کار دارم!

این علاقه ء به شعارهای تبلیغاتی خیلی معرکه ء شرکتهای تجاری رو از وقتی کشف کردم که دیدم هر وقت کاغذ سفیدی جلومه و دارم به یه چیزی فکر میکنم ناخود آگاه شعار تبلیغاتی یکی از شرکتها رو هی همینطوری مینویسم! البته نمی دونم چه اتفاقی میفته که هر شعاری یه دوره ای جاش رو به یه شعار دیگه میده ، مثلا این روزها نوبت شعار مادر ِ شرکت apple برام :
Think Different!

بین ایرانی ها هم این روزها همراه اول نظرم رو جلب کرده :
"هیچ کس تنها نیست "
خب مثلا وقتی هیچ کس تنها نیست رو برای یک اپراتور مخابراتی مقایسه میکنی با " دوست من سلام " برای یک تولید کننده مواد غذایی ، پیش خودت میگی خب دوست من سلام چه ربطی داره! البته ممکنه بعضی ها هم باشن که دوست من سلام رو به عنوان مثال دوس داشته باشن ، یا اصلا بگن هدف همینه که شعار بیفته تو دهن ملت ، ولی وقتی Apple میگه متفاوت فکر کن ، و به پیش زمینه برمیگردی میبینی واقعا متفاوت فکر کردن توش هست ، و اینه که جذب میشی!
یا مثلا مال سامسونگ خیلی جذابیت داره برام " همه دعوت اند " ، انگار یه مهمونی ترتیب داده شده برای ما توسط این کمپانی و خیلی سرمون کلاه میره اگه دعوت رو رد کنیم! شما از این جمله این رو استنباط نمی کنید آیا ؟

خلاصه اینا رو گفتم که بگم همین الان تصمیم گرفتم شعارهایی رو که می پسندم با این شرط که از برندهای باشن که شعار ثابتی دارند و نه اینهایی که هی شعارشون رو عوض می کنند یا برای هر کتگوری یه شعار مستقل درست می کنند رو این جا جمع کنم ، و همین الان هم فهمیدم که خیلی هاشون یادم نیست و خیلی ممنون میشم کمک کنید و اونهایی رو که دوست دارید کامنت بزارید تا اضافه شون کنم به لیست ، یا اصلا اگه خیلی حال می کنید شعارهای مورد نظر خودتون رو بنویسید تو وبلاگتون آخر کار با هم مقایسه کنیم ببینیم کدوما طرفدارشون بیشتره ...

من فعلا برم تا فردا فک کنم ببینم کدوماشون یادم میاد !

13 comments | Permalink

نظرات: 13

تو مایه‌های انتخابی مطمئن! سوت سوسوت سو، سوت سوسوت و اینا مثلن یعنی؟!

By Anonymous ناشناس, at ۲:۴۰ بعدازظهر

hastam hastam.. alan miam... vasate classam..enghad hayejan zadam kard ke commentidam belafasele...

By Anonymous ناشناس, at ۲:۴۹ بعدازظهر

سلام رفیق. آقا ما یه راست از دانشگاه اومدیم خونه پای کامپبوتر فقط به خاطر این پست شما بس که به دلم نشست. یعنی می دونی اصلا انگاری چیزهای که نوشتی رو خودم نوشتم.. حالا من این شعارها رو روی کاغذ نمی نویسم اما راه میرم و برای خودم تبلیغات میکنم.. این دوست هم خونم هم از دستم شاکیه بسکه هر روز واسش شعار جدید کشف می کنم و با صدای بلند براش جار می زنم.. مثلا همین جند روزه شعاری که ورد زبونم بوده شعار سنترینو هستش.. .. سنترینو ات د هارت او د متر..centerino, at the heart of the matter خلاصه اینکه آقا بسی همدردیم.. آقا اصلا اگه پایه باشی یه کتاب می نویسیم راجع به این شعارهای تبلیغاتی چطوره؟ به خدا ایده ی جالبی میشه.. هر کدوم یه بخشی از کار و دست میگیریم.. جان من بش فکر کن...من الان واسه دست گرمی جند تا شعار مورد علاقمو مینویسم تا بعد مفصل با هم صحبت کنی... اصلا می خوام برم یه پست بتویسم راجع بهش...

By Anonymous ناشناس, at ۵:۱۸ بعدازظهر

nokia:
connecting people

LG:
Life is Good

Panasonic:
Ideas for life

Toshiba
Leading Innovation

Hitachi: (ino kheili doos daram)
Inspire the next

BMW:
the ultimate driving machine

Mcdonalds:
I'm loving it

Philips:
simply years ahead

NEC:
Just imagine

IBM(inam mahshare)
computers help people help people

By Anonymous ناشناس, at ۵:۳۸ بعدازظهر

oh male jaguar ro yadam raft:

dont dream it, drive it!


dige yadam nemiad... daram be iraniyahs fek mikonam.

entekhabi motmaen(butan)
har rooz behtar az dirooz(sairan)
mahran khoshmaze o khoshnam:d
saipa, motmaen:d
nami ke mimanad?!?

By Anonymous ناشناس, at ۵:۴۳ بعدازظهر

من شعار America Runs On Dunkin' رو هم دوس می‌دارم (Dunkin' Donuts).
مال IKEA رو هم: Be brave, not beige

By Blogger Unknown, at ۸:۱۷ بعدازظهر

Canon:you can
و قدیمیش اینه:imaging across the network
خوب چیه من یه عمر جیره خور این شرکت معظم بودم.در ضمن از سونی هم بیزارم .هر چی در دهاتی و جوات هست سونی بازه.در ضمن مثلا این سونی است یعنی اینکه اونقدر چیز خرابیه که اگر نگیم شما نمی فهمید این قورباغه است یا یک دوربین عکاسی سونی:))

By Anonymous ناشناس, at ۱:۱۱ قبل‌ازظهر

راستی آدم تیغ نزنه که جنگل می شه
8=================>

By Anonymous ناشناس, at ۱:۱۳ قبل‌ازظهر

΅
‌ ‌ ‌΅
΅

By Anonymous ناشناس, at ۱:۳۶ قبل‌ازظهر

cheghad on comment makhfiye khandoondemoon.. :)))))

By Anonymous ناشناس, at ۱۱:۲۶ قبل‌ازظهر

میدونی...خود پستت که برام خیلی جالب بود. توجه به همچین موضوعی به نظرم بکر میاد. ولی از اون بیشتر این همه ذوق کردن عرفان هم برام جذابیت داره. یعنی چشم های کلمه های عرفان توی این کامنت دونی برق می زنن و من همه ش دارم این برق رو تماشا میکنم...
---
چی نوشتم! نمی دونم حسم مفهموم هست یا نه.
حالا میرم روی شعار های تبلیغاتی فکر کنم. ذهنم الان کشش تبلیغاتی نداره
:)

By Anonymous ناشناس, at ۱۱:۴۹ قبل‌ازظهر

دو تا از قبل از انقلاب یادمه که اون وقت ها تو بچگی خیلی روم تاثیر گذاشته بود و دائم تو بازی هام تکرارشون می کردم:
1-
نمک صدف چه کرده؟ ...همه رو نمک گیر کرده
2-
محصولات درجه یک
از مواد درجه یک
یک و یک
----
:)

By Anonymous ناشناس, at ۱۱:۵۳ قبل‌ازظهر

اون جمله ی چرا این همه گوسفند...ت هم خیلی دل نشین بود

By Anonymous ناشناس, at ۱۱:۵۷ قبل‌ازظهر



aidinblog@hotmail.com

L ink

صفحه لینکهای صورتک خیالی


 


A rchive

ژانویهٔ 2003
آوریل 2003
مهٔ 2003
ژوئن 2003
ژوئیهٔ 2003
اوت 2003
سپتامبر 2003
اکتبر 2003
دسامبر 2003
ژانویهٔ 2004
مارس 2004
ژوئن 2004
سپتامبر 2004
اکتبر 2004
نوامبر 2004
دسامبر 2004
ژانویهٔ 2005
فوریهٔ 2005
مارس 2005
آوریل 2005
مهٔ 2005
ژوئن 2005
ژوئیهٔ 2005
اوت 2005
سپتامبر 2005
اکتبر 2005
نوامبر 2005
دسامبر 2005
ژانویهٔ 2006
فوریهٔ 2006
مارس 2006
آوریل 2006
مهٔ 2006
ژوئن 2006
ژوئیهٔ 2006
اوت 2006
سپتامبر 2006
اکتبر 2006
نوامبر 2006
دسامبر 2006
ژانویهٔ 2007
فوریهٔ 2007
مارس 2007
آوریل 2007
مهٔ 2007
ژوئن 2007