یکشنبه، دی ۱۸، ۱۳۸۴

چهل سالگی


هدیه : آیدینی عزیز من یه چند روزی میرم مسافرت ، تو که نمیایی هوم؟! اوه ، راستی ریسم امروز اینقده خوشگل شده بود ، دلم نمیاد ترکش کنم!
آیدین: هوم ، چند سالشه؟
هدیه : 38 سال! معرکه اس !!
...
...

به عنوان یک دون ژوان کهنه کار که در عین جوانی کوله باری از تجربه های گران سنگ را به دوش میکشم امروز بر این شدم تا نکته ای دیگر از تجربیات ناب خود را در اختیار ای پی پروران بگذارم :
جوانان عزیزم !
میبینم و درک میکنم و(مخصوصا این روزها به شدت حس میکنم!) و میدانم که آه و فغانتان بلند است از بی وفایی لعبتگانتان ، که آنی که عشق بزرگ و معنای زندگیتان نامش داده بودید ، به چشم برهم زدنی شما را گزارده و با پیرمردی رفته که رویم به دیوار برای اینکه در کفشش نشاشد ویگرا مصرف میکند! و شما انگشت به دهان مانده اید که این دخترها ، این مارهای خوش خط و خال ، چه چیز این پیرمردهای کج و لوچ را بر شما ترجیح میدهند!

قبل از جواب لازم است این نکته گرانسنگ را متذکر شوم که بدانید و آگاه باشید که بزرگترین عشقها هم سرانجام به مجموعه ای از خاطرات بی فروغ تبدیل میشوند و بس ، و این نکته ای است بزرگ که فقط دون ژوانان بر آن عالمند و به همین دلیل است که دون ژوان فقط تفریح میکند ، دیگران را سرگرم می سازد و با بالابردن درجه سازش طلبی خویش ، جهان را به فریبی بزرگ مبدل می سازد و این رسالت دون ژوان است.

اما برویم سرموضوع بحث خودمان :

فرزندانم این که دخترها شما را ول میکنند و سراغ پیرمردان میروند چند دلیل دارد و مهمترینش که عالم و آدم به آن واقفند و جوابی است پس گهربار این است که زن اند دیگر!

اما دلیل علمی

درست است که زنها مردهای پرتجربه را ترجیح میدهند . در مصاحبت با مردی که زندگی و راه هایش را می شناسد و به نحوی ، چه طور بگویم ، هوم!....حرارت و بی پروایی جوانی را پشت ِ سر گذاشته است چیز ِ اطمینان بخشی می بینند.
جوان ، باید کمی صبور باشی . یک روز تو هم چهل ساله میشوی و آن وقت بالاخره چیزهایی برای ارایه دادن به زنها خواهی داشت ، چیزهایی که آن ها بالاتر از همه میدانند ، مثل قدرت ، خرد ، تماس ِ آرام و مطمئن ، به زبان دیگر پختگی و کمال . وقتی آن روز برسد، یاد میگیری که چه طوردوستشان بداری و آنها هم دوستت خواهند داشت.
نباید ناامید بشوی جوان ، بیست و چند سالگی سن ِ دشواری ها است . ولی چندان طول نمیکشد ، فقط لحظات دردناکی است که باید از سرگذراند. وقتی یکی از زن های جوان به خاطر ِ مردِ مسنی ترک ات میکند ، همان جور که هست ببینش ، یعنی وعده ای برای آینده. یک روز تو هم مرد پخته و سرد و گرم چشیده ای خواهی شد.!

پ ن به خودمان! :
جمله بيقراريت از طلب قرار تست
عاشق بی قرار شو تا که قرار آيدت

پ ن به هدیه:

میدانم که انسان در خواستن غالبا اشتباه میکند ، اما در نخواستن اشتباهش همیشه است...
تو را من دارم و اکنون دیگر نه قادرم تو را پس بدهم و نه پس بگیرم!

دل گشت کباب من، خون است شراب من
آن مست خراب من کی آيد چون مستان
ای روح مرا دايه، خورشيدی و هم سايه
هم سودی و سرمايه وهم کاله و بازرگان
فرمای از آن باده تا جان بشود ساده
ای داد همه داده در خوبی و در احسان
من ترک سفر گيرم از بهر گهر گيرم
هر لحظه زسر گيرم اين عشق چو نوکاران

زودتر برگرد بانو....

0 comments | Permalink

نظرات: 0



aidinblog@hotmail.com

L ink

صفحه لینکهای صورتک خیالی


 


A rchive

ژانویهٔ 2003
آوریل 2003
مهٔ 2003
ژوئن 2003
ژوئیهٔ 2003
اوت 2003
سپتامبر 2003
اکتبر 2003
دسامبر 2003
ژانویهٔ 2004
مارس 2004
ژوئن 2004
سپتامبر 2004
اکتبر 2004
نوامبر 2004
دسامبر 2004
ژانویهٔ 2005
فوریهٔ 2005
مارس 2005
آوریل 2005
مهٔ 2005
ژوئن 2005
ژوئیهٔ 2005
اوت 2005
سپتامبر 2005
اکتبر 2005
نوامبر 2005
دسامبر 2005
ژانویهٔ 2006
فوریهٔ 2006
مارس 2006
آوریل 2006
مهٔ 2006
ژوئن 2006
ژوئیهٔ 2006
اوت 2006
سپتامبر 2006
اکتبر 2006
نوامبر 2006
دسامبر 2006
ژانویهٔ 2007
فوریهٔ 2007
مارس 2007
آوریل 2007
مهٔ 2007
ژوئن 2007