یکشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۸۵

رولان بارت

من به این خاطر ، به آن خاطر ، مجرم و مقصرام ( برای این قصور و مجرمیت صدها دلیل دارم – برای خود دلیل می آورم ) ، و بنابراین خود را مجازات میکنم ، تنبیه بدنی میکنم: موهای ام را کاملا کوتاه می کنم، خودم را وقف فراگیری یک علم جدی و تجریدی میکنم. صبح های زود ، وقتی که هنوز هوا تاریک است از خواب برخواهم خاست ، مثل یک راهب!
بسیار شکیبا خواهم شد ، اندکی مغموم ، در یک کلام ، موقر ، چنان که شایسته ی آدمی آزرده خاطر است . من به گونه یی جنون آسا ماتم خود را ( ماتمی را که خود گرفته ام ) در رخت و لباس ، در موهای کوتاه کرده ام ، در نظم عادات ام ، نشان خواهم داد . این علاجی آرام و آهسته است ، درست همان علاج لازم برای مدارای بایسته با اندوهی نهان ...

اما میدانم ، اینها همه باج خواهی است ، باج خواهی از که؟
من زوال خود را پیش چشم دیگری می گذارم ، انگار اگر که دیگری تسلیم نشود ، تسلیم چه؟این زوال هر آینه رخ خواهد داد...

:(

11 comments | Permalink

نظرات: 11

زوال سالهاست كه در درون همه ما رخ داده. در ضمن من ياشار كمال رو دوست دارم.البته طبيعيه كه كساني هم از اون خششون نياد. اما من كه تمام كاراش رو دوست دارم

By Anonymous داوود پنهاني, at ۱۲:۲۱ قبل‌ازظهر

با قدرت 8 در مقیاس ریشتر

By Blogger Iranian idiot, at ۲:۱۱ قبل‌ازظهر

:(

By Anonymous بلفی, at ۲:۳۲ قبل‌ازظهر

علاج لازم براي مداراي ايسته با اندوهي نهاني

By Anonymous North Star, at ۴:۵۸ قبل‌ازظهر

ايسته=بايسته

By Anonymous North Star, at ۴:۵۸ قبل‌ازظهر

چه حقيقت تلخي ... يعني اگه ديگري رو مقصر و مجرم بدونيم دچار زوال نمي شيم؟ ،اگه خودمون ومسئول بدونيم چي مي شه؟ بدون مجازات و محكوميت

By Anonymous فريبا, at ۸:۳۱ قبل‌ازظهر

یک اینکه مرسی آیدین عزیز به خاطر لینک انوشه که کنار وبلاگت گذاشتی.
دو اینکه مرسی آیدین عزیز از این گفته ی بارت که خوراک ذهن است
سه اینکه نمی دانم چرا کم به اینجا سر می زنم...هر باز می آیم انگار به خودم تذکر می دهم که لینکت را اضافه کنم و باز تنبلی و فراموشی هر دو دست به یکی می کنند که من راه اینجا را گم کنم.

By Anonymous نمی دونم, at ۱۱:۵۷ قبل‌ازظهر

قشنگ بود. واقعآ این کمابیش شامل همه مون میشه. و احتمالآ همین حسه که وقتی بی قواره بزرگ میشه به مازوخیسم تبدیل میشه.

By Anonymous مهدی هنرپرداز, at ۳:۳۰ بعدازظهر

پس با این حساب....
به مال شما نمیرسه!ی

By Anonymous redan, at ۸:۰۲ بعدازظهر

سلام.خيلي وب جالبي داري اگر مايل به تبادل لوگو يا لينک هستي
لينک يا لوگوي مارا با نام جوجه طلایی دروبلاگ خود قرار داده و بعد ما را خبر کنيد

go0go0ljo0n.mihanblog.com

By Anonymous ناشناس, at ۱۰:۱۱ بعدازظهر

خبر مرگم من که همیشه در دسترسم

By Anonymous مهرداد, at ۱۱:۵۱ بعدازظهر



aidinblog@hotmail.com

L ink

صفحه لینکهای صورتک خیالی


 


A rchive

January 2003
April 2003
May 2003
June 2003
July 2003
August 2003
September 2003
October 2003
December 2003
January 2004
March 2004
June 2004
September 2004
October 2004
November 2004
December 2004
January 2005
February 2005
March 2005
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
January 2006
February 2006
March 2006
April 2006
May 2006
June 2006
July 2006