شنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۵

فقط به خاطر این که مادرم آن قدر ناراحت شده بود...


یکی از مسائلی که جاه طلبی ام را تحریک کرد درست پس از آن پیش آمد که برای دومین بار در امتحان وردی شرکت کرده بودم. به خانه برگشتم و تلفنی با مادرم قرار گذاشتم که او را در ورشو ، کنار پله برقی میدان کاخ ببینم . احتمالا روی رفتن ِ من به مدرسه سینما خیلی حساب می کرد ، اما من همان موقع می دانستم که قبول نشده ام . مادرم به بالای پلکان برقی رسید و من به پایین آن . با پله برقی بالا رفتم. باران به شدت می بارید و مادرم سر تا پا خیس آنجا ایستاده بود. از اینکه بار دوم هم قبول نشده بودم خیلی ناراحت بود. به من گفت :
ببین ، شاید برای این کار ساخته نشده ای.نمی دانم گریه می کرد یا باران گونه هایش را خیس کرده بود ، ولی خیلی ناراحت بودم که آن قدر غمگین شده و همان موقع تصمیم گرفتم به هر قیمتی شده وارد مدرسه سینما بشوم و ثابت کنم که برای این کار ساخته شده ام ، فقط به خاطر این که مادرم آن قدر ناراحت شده بود. همان موقع بود که تصمیم گرفتم.

من، کیشلوفسکی

ویرایش دانوشا استوک / ترجمه حشمت کامرانی / نشر مرغ آمین

پ ن : لحن بیان کیشلوفسکی ، این پا در هوا بودن بین گذشته و آینده در تعریف زندگی من یکی را که از ذوق دیوانه کرد

16 comments | Permalink

نظرات: 16

من هم مادرم را دوست دارم

By Anonymous ناشناس, at ۶:۴۶ بعدازظهر

بابت لفظی که به کار می برم قبلا عذر می خواهم : شما مث سگ لطف داری !!

By Anonymous ناشناس, at ۷:۱۰ بعدازظهر

ehtemalan manam dar ayande in shekli misham . amma tafavot dar tarafe moghabel :D

By Anonymous ناشناس, at ۹:۳۴ بعدازظهر

Hamin bahanehaie koochike ke adamo adam mikone!:D

-::Shadeless::-

By Blogger hozein, at ۱۱:۵۴ بعدازظهر

salam halahala namir karet daram azizam heyfe maro tanha bezari to in jahanam

By Anonymous ناشناس, at ۲:۰۴ قبل‌ازظهر

این کشلوفسکی که میگن نوشته هاش اینطوریه؟
باحاله!
راستی کشلوفسکی همون کش لقمهء صداوسیمایی پخته شده به سبک روسی یا اروپای شرقی؟ نیست؟


آقا مدت ها بود دنبال یه پست نوشتن مثل این آخری می گشتم با یه کامنت مثل مال تو! بسی مشعوف شدیم این هوااااااااااااا!

من تا به حال کتابی از نویسنده های ایرانی نخوانده ام! تاسف برانگیزه!

By Blogger Iranian idiot, at ۲:۴۴ قبل‌ازظهر

:->

By Anonymous ناشناس, at ۹:۳۷ قبل‌ازظهر

نه بالام جان! از نوشته اش خوشم اومد! به قول خودت از پا در هوا بودنش در زندگی جالبه! خودت می دونی من به مسائلی که توی زندگی اتفاق میوفته خیلی فکر می کنم.

By Blogger Iranian idiot, at ۷:۱۵ بعدازظهر

so great!

By Anonymous ناشناس, at ۷:۵۰ قبل‌ازظهر

khob baraxe esmesh matnesh sade o ghashang boodesh :)

By Anonymous ناشناس, at ۹:۰۳ قبل‌ازظهر

از کیشلوفسکی فقط یه فیلم دیده م. دلم می خواد بیشتر کارهاش رو ببینم.

By Anonymous ناشناس, at ۲:۲۳ بعدازظهر

عالی بود...
مرسی ما رو هم شریک تو خوندن این نوشته زیبا کردی...
مرسی ی ی ی ی ی ی

By Anonymous ناشناس, at ۹:۵۲ بعدازظهر

یه جای قشنگی خوندم نوشته بود:همگان در چرایی زندگی مبهوت اند در صورتی که از تفسیر صورت سوال عاجزند
آندره مالرو

By Anonymous ناشناس, at ۱۱:۲۷ بعدازظهر

از تو هم متشكرم به خاطر اينكه بهم سرمي زني و كامنت ميذاري ، فكر مي كردم وبلاگ من جزو مبتذلايي ست كه دوست نمي داري ;)


اِ ؟ پس كيشلوفسكي هم دچار مادر كامپلكس بوده ؟ عجب !؟

By Anonymous ناشناس, at ۸:۴۶ قبل‌ازظهر

وقتی آدرسم رو گم کردی چجوری اومدی تو وبلاگم؟

By Anonymous ناشناس, at ۸:۵۹ قبل‌ازظهر

تکه ی قشنگیه.مرسی.خیلی دلم خواست بخونم
دومن اینکه همین که مهدی هم پرسید. قضیه ی گم کردن آدرس ها چیه؟

By Anonymous ناشناس, at ۱۰:۴۵ قبل‌ازظهر



aidinblog@hotmail.com

L ink

صفحه لینکهای صورتک خیالی


 


A rchive

ژانویهٔ 2003
آوریل 2003
مهٔ 2003
ژوئن 2003
ژوئیهٔ 2003
اوت 2003
سپتامبر 2003
اکتبر 2003
دسامبر 2003
ژانویهٔ 2004
مارس 2004
ژوئن 2004
سپتامبر 2004
اکتبر 2004
نوامبر 2004
دسامبر 2004
ژانویهٔ 2005
فوریهٔ 2005
مارس 2005
آوریل 2005
مهٔ 2005
ژوئن 2005
ژوئیهٔ 2005
اوت 2005
سپتامبر 2005
اکتبر 2005
نوامبر 2005
دسامبر 2005
ژانویهٔ 2006
فوریهٔ 2006
مارس 2006
آوریل 2006
مهٔ 2006
ژوئن 2006
ژوئیهٔ 2006
اوت 2006
سپتامبر 2006
اکتبر 2006
نوامبر 2006
دسامبر 2006
ژانویهٔ 2007
فوریهٔ 2007
مارس 2007
آوریل 2007
مهٔ 2007
ژوئن 2007