چهارشنبه، آذر ۲۸، ۱۳۸۶

نوع دوستی


دکتر به صحبتش ادامه داد و گفت :
مشکل است بتوان برایشان کاری کرد. همسر شما معتقد است که می شود کاری کرد ، من تحسین شان می کنم و محترمشان می دارم اما خودم به ایم مساء له اعتقاد چندانی ندارم. تا زمانی که رابطه ء ما مانند رابطه ای که در نوانخانه های از کار افتادگان یا پرورشگاه های یتیمان حاکم است فقط جنبه ء نیکوکاری عادی داشته باشد ، کارمان منحصر خواهد بودبه خودفریبی و حیله گری و طفره رفتن و لاغیر. رابطه مان با آنها باید مبتنی برحساب و کتاب و دانش و عدالت باشد. سورچی من ، واسکا ، یک عمر پیش من کارگری می کرد ، اجاقش کور و خودش گرسنه و بیمار است. حالا اگر من روزی پانزده کوپک به او مواجب می دهم با یان عملم می خواهم او را به موقعیت سابقش که همان کارگری باشد برش گردانم یعنی بیش از هر کاری منافع خودم را حفظ می کنم ولی در همان حال اسم یان پانزده کوپک را بی جهت کمک و مدد معاش و امر خیر می گذارم. و همسر شما و همه مان ، بدون استثنا خودمان را آدمهای بسیار خوب و خیر می انگاریم و فریاد می زنیم : زنده باد نوع دوستی!
بله جانم بین ما از این ادمهای حساس نوع دوستی که صادقانه خانه به خانه می روند و به نفع گرسنه ها اعانه جمع می کنند اما حق خیاط ها و کلفت های شان را می خورند زیاد پیدا می شود.

همسر / چخوف .


هیچ وقت حس خوبی نسبت این آدمهای نوع دوستی نداشتم و ندارم ، این واقعیت که اکثر قریب به اتفاق این آدمهای خوب و با احساس و مرفه کسانی هستند کلاش و کلاه بردار که به احتمال زیاد سرراننده ء تاکسی بدخبت برای چندرغاز کرایه داد می زنن و با زرنگی حق آدمهای ضعیف رو میخورن و صدالبته اعتقادی به پرداخت مالیات ندارن ...
خوندن مقاله ای از هزینه های انسان دوستانه ء بنیاد بیل و ملیندا گیتس باعث نوشتن اینها شد ، هر چند جناب آقای بیل از جمله ء دوست داشتنی ترین آدمهای روی این کره خاکی هست برای من ، اما اگه دقت کنید ایشون میتونن با یک ذره نرمش در قبضه نکردن بازار باعث ایجاد شغل و تولید پول برای هزاران هزار برنامه نویس بی پول هندی و جهان سومی و حتی اروپایی بشن اما در عوض میلونها دلار صرف وکیل و حتی حاظر به پرداخت جریمه های ملیونی هستند اما حتی یک قدم حاضر به عقب نشینی ازموضع پول ساز خودشون نیستن و در کنارش البته هست بنیاد ملیندا و بیل گیتس که خونه به خونه از ثروتمندان امریکایی پول جمع میکنه تا صرف مبارزه با بیماری در هند و افریقا و...بشه و خلاصه که وای چقدر ادمهای خوبی!

10 comments | Permalink

نظرات: 10

.

By Anonymous ناشناس, at ۹:۱۹ قبل‌ازظهر

اون نقطه بالا به عنوان یک فوت توی بلند گو گذاشته شده که ببینم صدا میاد یا نه.
الان میرم می خونم میام ابراز نظر می کنم

By Anonymous ناشناس, at ۹:۲۱ قبل‌ازظهر

ایم مساء له = این مسئله

By Anonymous ناشناس, at ۹:۲۲ قبل‌ازظهر

با یان عملم = با این عملم

By Anonymous ناشناس, at ۹:۲۳ قبل‌ازظهر

اسم یان پانزده کوپک =اسم این پانزده کوپک

By Anonymous ناشناس, at ۹:۲۴ قبل‌ازظهر

بدخبت = بد بخت

By Anonymous ناشناس, at ۹:۲۶ قبل‌ازظهر

حاظر به پرداخت = حاضر به پرداخت

By Anonymous ناشناس, at ۹:۲۷ قبل‌ازظهر

راستش به خدا من نخواستم غلط های تایپی و املایی رو بزرگ کنم اما واقعن موقع خوندن ، این اشتباه ها باعث پرت شدن حواس آدم میشه.
....
دومن اینکه به نکته ی خیلی خیلی مهمی اشاره کردی. واقعن جای فکر داره. مرسی

By Anonymous ناشناس, at ۹:۲۹ قبل‌ازظهر

:D
خودمانیم کیفی دارد توی کامنت دانی دیگران جولان دادن
:D

By Anonymous ناشناس, at ۹:۳۰ قبل‌ازظهر

:D
کتایون جون انصافا ولی از الن کمتر غلط املایی دارم ولی حالا بین خودمون بعضی وقتها که میخام پستهای خودم رو بخونم تازه میفهمم که متوجه نمیشم چی گفته!

By Blogger صورتکِ خیالی, at ۱:۰۴ بعدازظهر



aidinblog@hotmail.com

L ink

صفحه لینکهای صورتک خیالی


 


A rchive

ژانویهٔ 2003
آوریل 2003
مهٔ 2003
ژوئن 2003
ژوئیهٔ 2003
اوت 2003
سپتامبر 2003
اکتبر 2003
دسامبر 2003
ژانویهٔ 2004
مارس 2004
ژوئن 2004
سپتامبر 2004
اکتبر 2004
نوامبر 2004
دسامبر 2004
ژانویهٔ 2005
فوریهٔ 2005
مارس 2005
آوریل 2005
مهٔ 2005
ژوئن 2005
ژوئیهٔ 2005
اوت 2005
سپتامبر 2005
اکتبر 2005
نوامبر 2005
دسامبر 2005
ژانویهٔ 2006
فوریهٔ 2006
مارس 2006
آوریل 2006
مهٔ 2006
ژوئن 2006
ژوئیهٔ 2006
اوت 2006
سپتامبر 2006
اکتبر 2006
نوامبر 2006
دسامبر 2006
ژانویهٔ 2007
فوریهٔ 2007
مارس 2007
آوریل 2007
مهٔ 2007
ژوئن 2007