جمعه، تیر ۲۶، ۱۳۸۸

آدم خیلی خوشمزه ای هستند


از اواخر خطبه ء اول از طریق کانال فید که معلوم نیست یهو از کجا پیداش شد و این سیگنال رو با توجه به انحصار ماهواره ای صدا و سیما به ضبط و پخش مراسم نماز جمعه کی بهش داده و یا کی اجاره اش کرده تونستم نماز جمعه رو ببینم.

به وضوح متشنج بودن جو حاکم رو میشد دید و بغض کلمه به کلمه ای که در کلام آقای هاشمی بود به طرز غریبی به منم منتقل شده بود ، هر از چند جمله ای که باب طبع گروه فشار حاکم نبود صدای شعارشون بلند میشد که آقای هاشمی با مدیریت عالی که داشت مدام اصرار میکرد آقایون من که خواهش کردم با توجه به اوضاع بیرون و جوی که حاکمه خواهش کردم شعار ندید.
یک بار هم خیلی عالی در جواب شعار دهنده ها گفت که من دارم خیلی اصولی مسائل رو بیان میکنم ولی شما با شعارتون یه چیز دیگه ای رو دارید تایید میکنید!!
با همه ء استادی و مهارتی که هاشمی در کنترل جمع و سعی بر زدن حرفهاش کرد من به وضوح چند جا احساس کردم که تحت تاثر جو حاکم قسمتی از حرفهاش رو قیچی کرد...:(
اما با همه ء اینها سخته گفتنش ولی احساس میکنم از نظر من( نظر کسی که در دور دوم انتخابات گذشته با وجود اینکه در ستادش کار کردم وبراش رای جمع کردم حاضر نشدم بهش رای بدم ) الان هاشمی کلا بخشیده شده است!
در خطبه دوم هاشمی اول از حضور مردم تشکر کرد و این حضور رو واقعا اعتباری برای نظام خوند که با بی تدبیری که شد از بین رفت ، شورای نگهبان رو مقصر دونست و البته گفتن که حالا نمیخام اینجا اسم کسی ور که باعث این عملکرد غلط شورای نگهبان شد رو بگم ، به عملکرد صدا و سیما خیلی کوتاه و در بین جملات انتقاد کرد و درست ندونستش و بعد از چند تا راه حلی صحبت کرد که به گفته خودش حاصل عقل جمعی مجلس تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان هستند( من برداشت میکنم معنی مستتر این جمله اینه که این دو نهاد هم این انتخابات روتایید نمیکنند)

در خواست کرد به کاندیداها اجازه مناضره و صحبت کردن و دفاع داده بشه و اظهار امیدواری ( که با بغض و لحنی که داشت بیشتر به یه آرزو شبیه بود ) که صدا و سیما امکان این رو فراهم بکنه.اینجا جو خیلی مشتنج شد و من یا فراموش کردم و یا اینقدر اینجا حرفهاش رو سانسور کرد که معنی دقیقی نمیشه ازش برداشت کرد برداشت من اینه که این جمله که اگه این دولت بیاد سرکار با توجه به شرایطی که هست دولت ضعیفی خواهد بود رو نگفت ولی حرف موسوی رو تکرار کرد که با این شرایطی که هست این دولت در مسائل مختلف مخصوصا های تک ! و هسته ای مجبور به امتیاز دادن به بیگانگاه خواهد شد و زحمات سی ساله ما برباد خواهد رفت!!

گفت تمام کسانی که زندانی شدن، شهید دادن و جانباز دارن و همه ما عضو یه خانواده ایم که برای این انقلاب هزینه دادیم و صدمه خوردیم و برای همه بهتره که هرچه سریعتر ازاد بشن !گفت با مصدومان و کسانی که در این روزها صدمه دیده باید بهتر برخوردبشه و ازشون دلجویی بشه.گفت که مراجع و روحانیونی که بهشون توهین شده و از این وضع ناراحت هستند ...درخواست کرد در چارچوب قانون ! به روزنامه ها و رسانه های که بسته شدن و جلوی کارشون گرفته شده که نباید اینطور باشه
و ....
در مجموع با توجه به جوی که در اونجا حاکم بود ، با در نظر داشتن حوادثی که قبلا اتفاق افتاده بود و مثل دستگیری فائزه و حتی تهدید به خانه نشین شدن هاشمی و دستگیری فرزندانش من واقعا فکر میکنم هاشمی شاهکار کرد برخلاف چیزی که ازش انتظار میرفت!
به هیچ وجه اسم احمدی نژاد رو نبرد و از پیشوند ریس جمهور استفاده نکرد ، برعکس از فهوای کلام این استنباط میشه که در رای مردم دست برده شده و کسی که انتخاب شده ریس جمهور مردم نیست. و در آخر خطبه در جواب کسایی که بهش شعار میدادن مرگ برضد ولایت فقیه و حتی غارتگر بیت و المال هم شنیده میشد و خونی که در رگ ماست و ... میگفت زنده باشید ، زنده باشید ، خدا شما رو حفظ کنه و تشکر میکنم و تشکر میکنم :)))

بعد خیلی سریع برای اینکه شعاره ها قطع بشه رفتن برای نماز وسیگنال قطع شد.
تمام.

هاشمی رفسنجانی در دو برداشت :

1- آخرین روزهای ریاست جمهوری جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی ، امیرکبیر زمان و سردار سازندگی ..
برنامه یک روز تمام با صدا و سیما :

برنامه ء صبح به خیر ایران
جناب آیت الله هاشمی شما برنامه صبح به خیر ایران رو هم میبینید ؟ نظرتون چیه؟

دوربین زوم میکند روی مردی که اعتماد به نفس و قدرت از چهره اش پیداست ، عالیجناب ِ سرشار از قدرت به سبک ناصری خنده ای سر میدهند و :

ا ا هم هم من حقیقتا زیاد وقت نمیکنم ولی بعضی صبح ها موقع ورق زدن روزنامه ها این برنامه رو میبنیم و ایشون آدم خوشمزه ای هستند ....قاه قاه قاه !

2- جمعه بیست و ششم و تیرماه هزار و سیصدو هشتادو هشت مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه.

هاشمی ، مردی که یک زمانی یار امام بوده ولی باید عملکرد حال اش هم اگر صلاح باشد برسی شود !
هاشمی ، مردی که در صورت برافروخته اش نشانی دیگر از خنده های خوشمزه نیست
هاشمی ، مردی که بغض صدایش و اشک دم مشکش دیگر نشانی از آن اطمینان سالهای گذشته ندارد
هاشمی ، ....
هاشمی مردی که بغض اش داد میزد نردبان این جهان ما و منی است...

0 comments | Permalink

نظرات: 0



aidinblog@hotmail.com

L ink

صفحه لینکهای صورتک خیالی


 


A rchive

ژانویهٔ 2003
آوریل 2003
مهٔ 2003
ژوئن 2003
ژوئیهٔ 2003
اوت 2003
سپتامبر 2003
اکتبر 2003
دسامبر 2003
ژانویهٔ 2004
مارس 2004
ژوئن 2004
سپتامبر 2004
اکتبر 2004
نوامبر 2004
دسامبر 2004
ژانویهٔ 2005
فوریهٔ 2005
مارس 2005
آوریل 2005
مهٔ 2005
ژوئن 2005
ژوئیهٔ 2005
اوت 2005
سپتامبر 2005
اکتبر 2005
نوامبر 2005
دسامبر 2005
ژانویهٔ 2006
فوریهٔ 2006
مارس 2006
آوریل 2006
مهٔ 2006
ژوئن 2006
ژوئیهٔ 2006
اوت 2006
سپتامبر 2006
اکتبر 2006
نوامبر 2006
دسامبر 2006
ژانویهٔ 2007
فوریهٔ 2007
مارس 2007
آوریل 2007
مهٔ 2007
ژوئن 2007